Banan Öppnar

Banan kommer att öppna kl.09:00 på onsdag 21/4. Tidsbokningen öppnar idag fredag före kl.12. Även restaurangen öppnar på onsdag så nu kan ni äntligen äta ordentligt med lunch igen. Kiosken kommer att öppna nu på lördag 17/4 med kaffe och goda mackor för alla er som är ute och tränar och spelar på korthålsbanan😊

Vinterbanan är fortsatt avstängd inför öppningen och spel på 18-hålsbanan är då förbjudet.

Några saker att tänka på:

• Vi kommer inledningsvis att ha bil- och moppeförbud på banan då det fortfarande är blött i marken.
  • Krattorna kommer att finnas i bunkrarna men är frivilliga att använda. Används de skall ni jämna till sanden med foten eller klubban efter bunkerbesök. Det kommer att vara lägesförbättring med en klubblängd i bunkrarna.
  • Att gå ut före de bokningsbara tiderna är förbjudet både på hål 1 och 10.
  • Tider som påverkas av frost stryks och skjuts inte upp, tänk på det när ni bokar tidiga tider.
  • Då banan är känslig i början av säsongen vill vi be er att vara noga med att:
    • Inte gå med vagnar nära green
    • Laga nedslagsmärken och lägg tillbaka uppslagen torv
    • Undvik så gott det går att gå genom blöta partier
  • Glöm inte bort att ankomstregistrera er för att slippa straffavgift (antingen i reception, MG Bokningsapp eller i Terminalen)
  • Vi förbehåller oss rätten att para ihop spelare om det är högt tryck.
  • Vi har nya mått på banan som alla mäter till greenens mittpunkt och sitter mitt i fairway (röda 100m till mitten, gula 150m till mitten)
  • Tee 47 kommer inte att vara i spel förrän de nya teerna är anlagda och vuxit klart vilket kommer att ta några månader. Valbara tees är nu alltså 59, 55, 50 och 42
  • Arbete kommer att pågå med de nya tee 47 inom kort. Håll uppsikt över arbetarna och invänta signal innan ni slår ut på dessa hål.
  • Tänk på att hålla avstånd och sköta handhygien hos oss så att alla kan känna sig trygga

För information så kommer chipgreen att stängas för renovering under ca 10 dagar måndagen 26/4. Detta för att reparera de stora skador som blivit av att den varit öppen hela vintern. Målet är att chipområdet ska vara så likt greenområdena på banan som möjligt.

Kom ihåg att samarbetena med Torshälla, Fullerö och Köping gäller i år mellan 1 maj – 30 september.

Välkomna till en ny säsong på Arboga Golfklubb!

Patric Sundlöf
Klubbchef