Bokning

Boka starttid

Boka online

Avbokning av starttid skall ske minst 30 minuter före starttiden. Ankomstregistrering måste alltid ske före starttid. Den som inte är ankomstregistrerad före start får en straffavgift. Om receptionen ej är bemannad sker registrering i ”Min Golf Bokning”-appen eller i terminalen på tävlingskansliet.

Oförutsedda händelser och sjukdom respekteras som giltig anledning att ej komma till spel. Detsamma gäller ihållande dåligt väder och/eller åska. Kontakta alltid receptionen före din starttid för att meddela att du uteblir.

TJUVSPEL
Ertappas spelande gäst på Arboga Golfklubb utan att ha erlagt greenfee-avgift innan ronden debiteras han/hon dubbel greenfee-avgift och rapport skrivs till hemmaklubb och förbund.

Introduktionskort

Innehavare av introduktionskort från VGDF, SGF, SGA, GAF och PGA har möjlighet att besöka vår klubb i studiesyfte. Se regler för kort på VGDF:s hemsida. För att få denna möjlighet måste kortinnehavaren genom telefon eller mail anmäla sitt besök. Kontakta kansliet på telefon 0589-701 00, knappval 1 alternativt info@arbogagk.se

Hyr golfbil

Kontakta klubbens kansli på 0589-701 00 om du behöver hyra golfbil till din runda.

Bil/läkarintyg/gäst             225 kr

Bil/läkarintyg/medlem      125 kr

Bil utan läkarintyg              375 kr

Priserna gäller per runda.

Golfhäftet

Arboga GK är återförsäljare av Golfhäftet och tillägget Golfhäftet PLUS. Golfhäftet kostar 495 kr, Golfhäftet PLUS kostar 199 kr. Handla i klubbens reception så får klubben en slant för varje sålt Golfhäfte. (Gäller ej på nätet) Som innehavare av Golfhäftet kan du spela en gång till halv greenfee på 1100 olika golfbanor i Sverige och 12 andra länder. Med Golfhäftet PLUS kan du dessutom spela många av banorna flera gånger till halv greenfee. Banorna kan ha olika tider när Golfhäftet respektive Golfhäftet PLUS gäller. För gästspel på Arboga GK gäller Golfhäftet en gång för spel på helgfri måndag - fredag, utom under vecka 32 och 33. Se golfhäftets hemsida för plustider.

Har du frågor kring golfen på Arboga GK?