Damkommittén

Nytt från Damkommittén

Damkommittén

Styrelse

Sammankallande: Helene Hedfors - helene.hedfors@gmail.com Ledamöter: Katariina Nilsson Anna-Carin Bonn Eva Broberg Carina Bager Carina Oleson

Är det något du funderar över, önskar, saknar, vill bidra med?
Du kan alltid vända dig till oss i damkommittén!

Du når oss lättast på följande e-postadress:
arbogagolfdam@outlook.com

Välkommen till Damkommitténs Facebookgrupp

Damgolfen 2022

Här kan du ladda ner damgolfens spelprogram för 2022.

Västmanlandsserier

Här kommer du att hitta spelprogrammet för Västmanlandsserierna. Du kommer även kunna ladda ner programmet som pdf.

Västmanlandsserierna arrangeras av Västmanlands golfdistriktsförbund (VGDF). Tävlingsformen är slagspel för herrar, damer och juniorer både individuellt och som klubblag.

Ansvarig Damer Vardag: Katariina Nilsson
Ansvarig Damer Helg: Eva Broberg
Ansvarig Damer 70+: Kerstin Pettersson

Örebroserier

Här kommer du att hitta spelprogrammet för Örebroserierna. Du kommer även kunna ladda ner programmet som pdf.

Medlemmar i Arboga GK kan delta i flera lagserier och individuella serier som arrangeras av Örebro Läns Golfförbund (ÖLGF).

Länk till tävlingsinfo

Nyckelhålet är en partävling, öppen för damer i klubbar/anläggningar inom ÖLGF samt Arboga GK. Tävlingen arrangeras i samarbete med Nyckelfonden och en stor del av tävlingsavgiften går till forskning via Nyckelfonden. Tävlingen spelas med klubbkval vid två tillfällen på varje klubb/anläggning inom ÖLGF och Arboga GK och en distriktsfinal.

Tävlingsansvarig: Damkommittén

Länk till tävlingsinfo

Distriktsserien är en matchspelstävling för mixade lag. I första hand deltar Damer 50+ och Herrar 55+. Om man inte får ihop fullt lag är även yngre seniorer välkomna, åldersgräns 22 år.

Lagledare: Anki Andersson, anki_barbro@hotmail.com

och Bo Reinholdsson, boreinholdsson@hotmail.com
Lagledarna är utsedda av Veteransektionen

Länk till tävlingsinfo

Oktobertouren är en individuell slagspelstävling som spelas under september och oktober på de flesta banorna i Örebrro Län + Arboga GK. Spelas med A- B- och C-klasser. Touren omfattar 12 tävlingar. De 8 bästa tävlingarna räknas.

Individuell anmälan. Samåk gärna. Klasserna har dock olika speldagar.

Boka online

Banan är öppen för spel. Restaurang och kiosk är öppen. Vid frost stryks påverkade tider. Du kan boka starttider för hela säsongen men med högst 5 tider samtidigt (2 helg, 3 vardag). Vid bokning skall samtliga spelares golf-id uppges.

Avbokning av starttid helger och röda dagar skall ske minst 15 minuter före starttiden. Ankomstregistrering måste alltid ske senast 15 minuter före starttid. Den som inte är ankomstregistrerad före start får fr o m 1 maj 2020 en faktura på den aktuella greenfeen för just den tiden (gäller både gäster och medlemmar). Om receptionen ej är bemannag sker registrering i ”Min Golf Bokning”-appen eller i terminalen på tävlingskansliet.

Oförutsedda händelser och sjukdom respekteras som giltig anledning att ej komma till spel. Detsamma gäller ihållande dåligt väder och/eller åska. Kontakta alltid receptionen före din starttid för att meddela att du uteblir.

TJUVSPEL
Ertappas spelande gäst på Arboga Golfklubb utan att ha erlagt greenfee-avgift innan ronden debiteras han/hon dubbel greenfee-avgift och rapport skrivs till hemmaklubb och förbund.

Har du frågor kring golfen på Arboga GK?