Välkommen till Arboga GK!

Arboga Golfklubb startades 1988. 18-hålsbanan  invigdes 1 juni 1991. En träningsbana med 6 korthål har tillkommit senare. Idag har vi en uppskattad anläggning i vacker Mälardalsnatur.

Klubben har bevarat den gamla bondetraditionen från skogs- och lantbruket Haketorp. Vårt klubbhus med kansli/reception och restaurang inryms i det gamla bondehuset. Omklädningsrummen för herrar och damer finns i den gamla drängstugan. I de gamla ekonomibyggnaderna huserar banpersonalen. Där finns också verkstad för vår pro och förvaringsutrymmen för golfvagnar och golfbilar.

Leif Lindberg, en av klubbens grundare, håller tal vid invigningen.

Läs mer om klubbens historia

Här kan du läsa om klubbens historia

Proffsspelaren Bengt Hedenström från Västerås i samtal med Per-Olov Nilsson vid invigningen
Bo Wickberg från golfförbundet slår ut med Leif Lindberg, Conny Eckervald och Bengt Hedentröm som ser på
Tidningsartikel i Arboga Tidning från invigningen

Bli medlem hos oss

Spännande bana

Park- och skogsbana med karaktär, bra övningsområden.

Bli en bättre golfare

Kurser och lektioner, gröna kortet kurser både i grupp och privat året om.

Året runt-träning

Golfhall som kan utnyttjas året om för spel och träning med simulatorer.

Boka online

Banan är öppen för spel. Restaurang och kiosk är öppen. Vid frost stryks påverkade tider. Du kan boka starttider för hela säsongen men med högst 5 tider samtidigt (2 helg, 3 vardag). Vid bokning skall samtliga spelares golf-id uppges.

Avbokning av starttid helger och röda dagar skall ske minst 15 minuter före starttiden. Ankomstregistrering måste alltid ske senast 15 minuter före starttid. Den som inte är ankomstregistrerad före start får fr o m 1 maj 2020 en faktura på den aktuella greenfeen för just den tiden (gäller både gäster och medlemmar). Om receptionen ej är bemannag sker registrering i ”Min Golf Bokning”-appen eller i terminalen på tävlingskansliet.

Oförutsedda händelser och sjukdom respekteras som giltig anledning att ej komma till spel. Detsamma gäller ihållande dåligt väder och/eller åska. Kontakta alltid receptionen före din starttid för att meddela att du uteblir.

TJUVSPEL
Ertappas spelande gäst på Arboga Golfklubb utan att ha erlagt greenfee-avgift innan ronden debiteras han/hon dubbel greenfee-avgift och rapport skrivs till hemmaklubb och förbund.

E-POST

HEMSIDA