Banan

Välkommen till Arboga Golfklubbs 18-hålsbana, en park- och skogsbana med fina greener i vacker natur intill sjön Tjurlången.

Greenfee

Slopekalkylator

18-hålsbanan

Fem minuter från Arbogas stadskärna ligger Arboga Golfklubb fint inbäddad i gran- och björkskog. Banan är en vackert belägen park- och skogsbana med erkänt fina greener. Den ritades av Sune Linde och invigdes 1 juni 1991. Banan har par 72 och fem olika utslagsplatser att välja mellan. Efter några ganska snälla öppningshål testas din strategi mer på de sista nio hålen. Banan är inte särskilt lång, men den är ändå utmanande för alla typer av golfare med sina ondulerade greener och knixiga hål i skogen. På 10:ans tee finns en kiosk med fantastiska mackor. På anläggningen hittar du förutom vår fina 18-hålsbana även range, putt- och chipgreen, mysig restaurang, omklädningsrum, ställplatser med el och tre stugor intill första tee. Dessutom har vi en modern inomhushall som används flitigt under vintersäsongen. Banan kallas även för Haketorp som var namnet på den bondgård som tidigare låg på området som idag är Arboga Golfklubb.

Korthålsbanan

På Arboga Golfklubb finns en fin korthålsbana med 6 hål som är 37m - 78m. Det är gratis att spela. Ingen bokning behövs. Inget Grönt Kort behövs! Om du vill kan du få scorekort på kansliet. Banan har riktiga greener så ta med och använd greenlagare! Här är alla välkomna, vare sig det handlar om att prova på golf för första gången, eller att vässa sitt wedgespel.

Boka online

Avbokning av starttid skall ske minst 30 minuter före starttiden. Ankomstregistrering måste alltid ske före starttid. Den som inte är ankomstregistrerad före start får en straffavgift. Om receptionen ej är bemannad sker registrering i ”Min Golf Bokning”-appen eller i terminalen på tävlingskansliet.

Oförutsedda händelser och sjukdom respekteras som giltig anledning att ej komma till spel. Detsamma gäller ihållande dåligt väder och/eller åska. Kontakta alltid receptionen före din starttid för att meddela att du uteblir.

TJUVSPEL
Ertappas spelande gäst på Arboga Golfklubb utan att ha erlagt greenfee-avgift innan ronden debiteras han/hon dubbel greenfee-avgift och rapport skrivs till hemmaklubb och förbund.

Har du frågor kring golfen på Arboga GK?