Klubben

Här hittar du information från klubben och klubbens kommittéer.

Klubben

Här kan du hitta info från klubben om seriespel och vem som hanterar vilken klass, årsmötesprotokoll, förslagslådan, styrelse och organisation, nyheter från klubben och mycket mer!

Kommittéer

Saknar du något på medlemssidorna? Kontakta din kommitté.

Dam

Här kan du läsa om serier, spelprogram och hitta kontaktuppgifter till oss i damkommittén.

Herr

Här kan du läsa om spelprogram, resultat, tävlingsinfo och hitta kontaktuppgifter till oss i herrkommittén.

Paragolf

Här kan du läsa om vår verksamhet på Arboga GK, nyheter och hitta kontaktuppgifter till oss i paragolfkommittén.

Veteran

Här kan du läsa om serier, tävlingsprogram, resultat, årsmöten och hitta kontaktuppgifter till oss i veterankommittén.

Allt om banan

Banan är en kuperad park- och skogsbana med intressanta utmaningar. Den är en toppenfin familjevänlig anläggning som är ritad av Sune Linde. Den invigdes hösten 1990. Hål 1-9 har mest parkkaraktär medan hål 10-18 ligger mer inbäddade i skogen. Vid 10:ans tee finns en kiosk som är öppen under sommarsäsongen. Banan heter också Haketorp som var namnet på den bondgård vars mark och byggnader har blivit vår bana.

Korthålsbanan

På Arboga Golfklubb finns en fin korthålsbana med 6 hål som är 37m - 78m. Det är gratis att spela. Ingen bokning behövs. Inget Grönt Kort behövs! Om du vill kan du få scorecort på kansliet. Kortet har plats för tre 6-hålsrundor. Banan har riktiga greener så ta med och använd greenlagare! I bildspelet kan du se bilder på starten och alla hålen.

Boka online

Avbokning av starttid helger och röda dagar skall ske minst 15 minuter före starttiden. Ankomstregistrering måste alltid ske senast 15 minuter före starttid. Den som inte är ankomstregistrerad före start får fr o m 1 maj 2020 en faktura på den aktuella greenfeen för just den tiden (gäller både gäster och medlemmar). Om receptionen ej är bemannag sker registrering i ”Min Golf Bokning”-appen eller i terminalen på tävlingskansliet.

Oförutsedda händelser och sjukdom respekteras som giltig anledning att ej komma till spel. Detsamma gäller ihållande dåligt väder och/eller åska. Kontakta alltid receptionen före din starttid för att meddela att du uteblir.

TJUVSPEL
Ertappas spelande gäst på Arboga Golfklubb utan att ha erlagt greenfee-avgift innan ronden debiteras han/hon dubbel greenfee-avgift och rapport skrivs till hemmaklubb och förbund.

Har du frågor kring golfen på Arboga GK?