Idrott Hela Livet

Arboga GK genomför tillsammans med SISU projektet idrott hela livet för alla medlemmar i Arboga GK som är fyllda 65 år.

Målet med projektet är att må bra genom att spela golf, träna och lära sig om kost mm

I projektet ingår:

• Kostföreläsning med Mats Vennberg
  • Föreläsning/workshop om vardagsmotion med Patrik Rapp.
  • 6 st gruppträningar golf med Peter
  • Spel på banan med Pro.
  • Studiebesök på LETAS eller Challenge Tour.

Vi börjar med 2 träningsgrupper. Blir grupperna fulla så finns det utrymme för fler grupper.

Grupp 1 tränar måndagar kl 10.00-11.00 med start 17/5 samt 24/5, 31/5, 7/6, 14/6 och 21/6.

Grupp 2 tränar torsdagar kl 14.00-15.00 med start 20/5 samt 27/5, 3/6, 10/6, 17/6 och 24/6.

Träning 1 -Puttning.

Träning 2- Chip/pitch.

Träning 3 -Sving och utslag.

Träning 4 -Bunker och lob.

Träning 5 -Slå längre.

Träning 6 – Närspel.

Spel på banan med Peter Pro för grupp 1 mån 2/8 kl 10.00 och grupp 2 tors 5/8 kl 14.00.

Datum för Föreläsningen med Mats och Patrik samt studiebesök på tävling kommer så fort det blir lättnader på pandemin.

Det kostar 200:- per person att vara med och du anmäler dig till info@arbogagk.se med namn golf-id och vilken grupp du vill bara med i.Garanterad en plats blir du när du betalat för deltagndei klubbens reception.

Varmt välkomna.