SM Äkta Makar 120+ på Arboga

I år arrangerar Örebro Län golfens SM-vecka 3-11 juli. Sent omsider hoppade tre arrangörsklubbar av och ett flertal klasser hade plötsligt ingenstans att spela. En av dessa tävlingar var Äkta Makar 120+. Thorsten Hellmark hörde av sig till oss för att höra om inte vi kunde tänka oss att ta denna fina tävling till oss. Ett snabbt beslut behövde tas och det kallades till ett extra styrelsemöte via Skype. På mötet röstades det enhälligt för att vi skulle ha denna klass på Arboga GK. Tävlingen går av stapeln 3-4 juli, med inspel 2 juli. Under dessa dagar kommer golfare från Sveriges alla hörn till Arboga.

Vi ser mycket fram emot att ta emot dessa spelare hos oss och att få visa upp vår bana. Och glöm inte att du som är medlem hos oss också kan prova lyckan i tävlingen. Enda kravet är att laget totalt har en handicap på högst 34,0 och att bägge fyller minst 60 år i år.

För mer information om tävlingen samt andra SM-tävlingar kan ni gå in på http://olgf.nu/startsida/