SM-tävlingen blev mycket uppskattad

SM för Äkta Makar/Sambor i klassen 120+ gick av stapeln i helgen på Arboga GK. Tre klubbar i Örebro hoppade sent omsider av arrangemanget och ÖLGF tvingades arbeta mycket snabbt för att hitta en lösning. Man frågade Arboga GK som med kort betänketid valde att ta sig an uppdraget.

Det är väldigt roligt att idag kunna konstatera att arrangemanget blev en succé! Banan fick idel lovord från samtliga deltagare. ”En av Sveriges bästa greener”, ”Bollen rullar precis dit man slår den” och ”En rolig bana med fantastisk layout” är bara några få av hyllningarna till banan som hördes under veckan. Vi fick även mycket beröm för arrangemanget i stort och våra trevliga funktionärer överöstes även de med hyllningar. Deltagarna var i många fall lite avundsjuka på alla som har Arboga GK som hemmaklubb, något vi alla verkligen tog till oss av under helgen.

Tävlingen vanns tillslut av Mats och Elisabet Andersson efter två håls särspel mot Helena och Thomas Bergström. På hål 2 sänkte Mats en fem meter lång nerförsputt för att ta titeln. Seija och Lars-Olov Tall slutade på en respektabel 13:e plats efter en fin 82-runda dag 2.

Självklart har en hel del jobb legat bakom denna framgång, inte minst från banpersonalen, kanslipersonal, restaurang och tävlingsfunktionärer. När allt detta jobb resulterar i en sådan otrolig uppskattning är det verkligen roligt att vara en del av Arboga Golfklubb!

För er som vill se lite intervjuer och klipp från tävlingen finns det en mängd sådana på vår startsida samt på Instagram och Facebook. Vill ni följa fortsatta tävlingar i SM-veckan kan ni hitta vad som spelas på http://olgf.nu/wp-content/uploads/2021/05/Tavlingsveckan-2021-reviderad.pdf.