Info om städdag och Datum för banöppning bestämd

Vädret är fantastiskt i skrivande stund och tjälen smälter i vårsolen. Det är än så länge väldigt geggigt men det bör torka upp bra den närmaste veckan. Här följer lite information om städdagen och banöppningen.

Städdagen, Grand Opening i Shopen och golfloppis
På lördag 23/4 håller vi årets städdag. Vi samlas kl.9 på gården vid klubbhuset för att fördelas ut på banan. Efter att ha fått våra tilldelade uppgifter och information beger vi oss dit vi ska vara och kör på till kl.13. Vill ni kan ni ta med fika för lite rast i solen (enligt prognos ska den vara framme). Efter kl.13 blir det lunch i form av ärtsoppa och macka i restaurangen. Tyvärr blir det inget traditionsenligt spel på banan efter städdagen då banan inte kommer att vara i trim för detta ännu. Vi har fortfarande snö i några bunkrar och skuggade partier. På det senaste styrelsemötet fastslogs att du som inte kan delta kan ”anlita” någon som annars inte skulle behöva betala städavgift att ta din plats under städdagen. Denna skriver i så fall upp ditt namn på närvarolistan. Givetvis kan denna person inte vara någon som har en egen städavgift att befrias ifrån.
I samband med städdagen kommer vi att ha Grand Opening i vår nya fina shop mellan kl.13-16. Under denna tid har vi 10% rabatt på allt i shopen (även på redan rabatterade produkter). Ni kommer även att kunna betala era årsavgifter på plats då. Peter kommer även att ha en loppis med begagnade golfprylar under samma tid, så passa på att spendera lördagen med oss på klubben!
Under städdagen kommer givetvis alla träningsområden att vara stängda tills dess att vi är klara.

Datum för banans öppning satt
Vädret ser som sagt bra ut och håller prognoserna kommer vi att kunna öppna fredagen 29:e april kl.8. Vi har nu släppt på tiderna för bokning och hoppas att prognoserna stämmer! I samband med detta öppnar även chipping green och putting green. Kom ihåg att det är startförbud från hål 1 varje dag mellan kl.06-07 och att frostpåverkade tider stryks. Reception kommer att vara bemannad varje dag fr.o.m måndag 25/4 mellan kl.08-16. Restaurangen öppnar permanent torsdag 21/4.