Arboga Open – Proffstävling på Arboga GK

I år har vi fått tillbaka den roliga tävlingen Arboga Open som är en del av Ligma Tour. Den 15:e maj kommer 78 av Sveriges främsta herrgolfare att besöka klubben för att göra upp om en prissumma på 40000kr. Klubben söker nu ca 15 funktionärer för att göra denna tävling så bra som möjligt! Vi söker följande: starters, forecaddies på hål 6 och 15, samt medlemmar som tar emot scorer efter 9 hål. Tävlingen är över 36 hål och kommer att pågå hela dagen. Är ni intresserade av att delta som funktionärer? Maila i så fall till Patric och skriv vad ni önskar hjälpa till med samt om ni finns tillgängliga hela dagen eller enbart förmiddag/eftermiddag. Första start är 08:00 och tävlingen beräknas pågå till ca 20:00. Självklart bjuds funktionärer på lunch under dagen. Det är först till kvarn som gäller, men ni som inte är med som funktionärer får väldigt gärna komma ut som publik. Vi kommer att ha några Arbogaspelare med i startfältet. Dessa är:

Calle Ryberg
Robin Bojar
Felix Norrman
Martin Franzén
Ev. Patric Sundlöf

Så välkomna ut och heja på den 15:e maj!