Aktiviteter för Nya Golfare och Juniorer

Tävling för Nya golfare
Lördag 30/7 träffas vi kl.12:30 för att prata om golfen, hur vi har det på klubben och allmänt. Kl.13 kör vi lite stationsträning i de olika delarna innan vi kl.14 går ut och spelar 2-manna scramble, 9 hål. Prisutdelning sker när alla kommit in.
Alla som tagit grönt kort under 2021 eller 2022 kan delta tillsammans med sin fadder, kompis eller familjemedlem. Det kostar 50kr per person och avgiften går helt och hållet till priser. Anmälan sker parvis till peter.thelin@pgasweden.golf. Har du ingen att spela med men vill gärna delta får du gärna anmäla ditt intresse till Peter så försöker han hitta någon du kan spela med.

Hamburgergolf
Fredag 5/8 går årets Hamburgergolf av stapeln. Välkomna är alla juniorer (under 21 år) samt juniorledare och föräldrar. Första start är kl.15:00 och efter att ni spelat klart serveras hamburgertallrik i restaurangen. Det är 2-manna scramble som gäller. Det finns 2 klasser. Den ena spelar 9 hål på stora banan och den andra spelar 12 hål på lilla banan.
Priset är 100kr för junior och då ingår hamburgertallrik inkl. dryck, samt 140kr för vuxen och då är det exkl. dryck.
Anmälan sker till peter.thelin@pgasweden.golf.

Gröna kortet kurser
Peter håller gröna kortet kurser på förfrågan. Kontakta honom på mailen ovan för att boka datum och tid.