Vår banchef Reece Harvey har fått drömjobbet – Är kvar till slutet av september

Vår banchef Reece Harvey har blivit headhuntad till en av Englands bästa golfbanor – JCB Golf & Country Club mellan Birmingham och Manchester, en anläggning som kostade ca 420 miljoner kronor att bygga. Reece själv säger att detta är ett drömjobb för honom där han blivit erbjuden positionen som Deputy Course Manager, enkelt översatt är han andreman i en stab på 30 greenkeepers. Han vill även meddela alla medlemmar att han inte aktivt sökte detta jobb utan att de hittade honom. JCB satsar stort och kommer sannolikt att stå som värd för flertalet stora event framöver. Senast i förra helgen gick European Champions Tour på JCB och de har mål att en dag stå som värd för Ryder Cup.

Reece är väldigt tacksam för den chans han fått som banchef på Arboga Golfklubb och vi är väldigt tacksamma för alla de timmar och det hårda arbete han lagt ner på vår bana sedan han kom hit. Vi som arbetat med honom har imponerats enormt av hans kompetens och detta kommer onekligen att vara en stor förlust för klubben. Men vi är samtidigt väldigt stolta över honom och vill såklart säga grattis grattis grattis till denna enorma möjlighet!

Nu inleder styrelsen omgående ett arbete med att hitta en ny banchef som kan ta över vid rodret.

För er som vill läsa mer om JCB finns deras hemsida HÄR