Avslutningstävlingen – Detta händer

Den 8:e oktober håller vi vår avslutningstävling. Tävlingen kommer i år att spelas som en 4-manna Irish Rumble. Vad innebär då det? Jo, alla spelar sin egen boll. De första 6 hålen räknas den bästa scoren i laget, hål 7-12 räknas de två bästa, hål 13-17 räknas de tre bästa och på hål 18 räknas alla 4. Det är poängbogeyresultatet som räknas. Alla poäng slås ihop till en totalscore i laget.

Under dagen kommer vi att ha flera event på banan och puttinggreen. Några event under dagen:

• Putt tävling på övningsgreen
  • Driva Green
  • Gissa längd på ditt utslag med Peter Pro
  • Hemlig tävling på Hål 18
  • Lotteri

Självklart är det pris i samtliga dessa tävlingar. Vi kommer att förklara dem närmare i ett utskick inför tävlingen till alla deltagare.

I startavgiften på 300kr ingår också buffé efter rundan och när alla är klara håller vi prisutdelningen i restaurangen där krögaren kommer att ha lite sänkta priser på vissa drycker i baren.

Är du singelspelare eller saknar ert lag deltagare? Kontakta då klubben på MAIL

Varmt välkomna till klubbens avslutningstävling!

Anmäl dig HÄR