Avslutningstävlingen och Tävlingar framöver

Avslutningstävlingen gick av stapeln i lördags med spelformen irish rumble som är en form av modifierad bästboll. 108 deltagare gjorde upp om titeln i sol och vind. Det visade sig inte vara helt lättspelat, men ett lag lyckades springa ifrån de övriga och knipa segern med goda 9 poängs marginal. Resultatlistan kan ni hitta HÄR. Längre ner hittar ni några bilder från tävlingen.

På onsdag spelar veteranerna sin sista tävling innan avslutningen med grillning och golf den 19/10, missa inte det! Kom ihåg att alla 60+ kan vara med i veterankommitténs aktiviteter.

Vi satsar på att ha en Halloweengolf även i år (den 29/10) om vädret tillåter. Det blir i form av en Texas Scramble. Vi vet ännu inte om det blir löpande start eller kanonstart, det kommer att bero lite på vädret. Startavgiften är 150kr (varav 75% går till priser) och tävlingsgreenfee kommer att vara 180kr för gäster, bronsmedlemmar och greenfeemedlemmar. Läs mer och anmäl dig HÄR.

På väg mot utmaningen på hål 8
Äventyrsgolf på hål 18