Årsavgifter, medlemskap och betalmetod 2023

Årsavgifter 2023
Styrelsen meddelade under medlemsmötet att man inte planerar att hålla ett extra årsmöte för att höja årsavgifterna mer än de 4,5% som styrelsen har mandat att höja enligt våra stadgar. Ett grundligt arbete med budget har genomförts och styrelsen bedömer att klubben klarar sig utan en högre höjning inför nästa år. Det innebär en höjning på ca 235kr för ett Guldmedlemskap år 2023. En presentation av budgeten kommer som vanligt till årsmötet i februari.

Ändringar av medlemskap
Om du bestämt dig för att byta medlemskap inför 2023 vill vi att du kontaktar oss på vår EKONOMI-MAIL. Vi behöver då veta ditt golf-id samt vilket medlemskap du vill byta till. Vill du helt lämna oss som medlem behöver du också kontakta oss, även då med golf-id. Meddela då gärna varför du önskar gå ur Arboga GK.
Alla som fyller 26 år under 2023 behöver dessutom köpa en spelrätt för att vara medlem. Detta kan göras genom klubben och kostar då 2000kr. Det finns även möjlighet att köpa av privatpersoner via DENNA LÄNK.

Prova-på medlemmar 2022
Du som varit Prova-på medlem under 2022 behöver köpa en spelrätt för att fortsätta vara medlem hos oss under 2023 (om du fyller minst 26 år under året). I stycket ovan kan du läsa hur du går tillväga för att köpa en spelrätt. Du behöver sedan meddela oss HÄR vilken typ av medlemskap du önskar, samt om du vill köpa spelrätt från klubben eller från privatperson. Våra olika medlemskapstyper samt vad de innebär hittar du HÄR (priserna reflekterar inte höjningen som beskrivs i första stycket i detta inlägg). Maila oss gärna om du har några frågor. (Du som blev medlem efter 1:a september behöver inte tänka på detta då ditt medlemskap gäller även under 2023).

Betalmetod
Betalningen av årsavgifter kommer att fungera annorlunda jämfört med förra året. Vi kommer nämligen att lägga upp avgifterna i Min Golf. HÄR finns en video som beskriver hur du går tillväga. Vill du inte betala på detta sätt kommer vi att finnas i receptionen de flesta torsdagar mellan kl.9-15, samt ett par kvällar mot slutet av betalningsperioden. Du kan då betala dina avgifter direkt i kassan. Vi återkommer senare om sista betaldatum och mer exakta villkor för betalningarna. Delbetalning kommer att vara möjlig även genom detta system. Hur delbetalningen fungerar kan du läsa dig till HÄR.