Tobbe blir ny Banchef på Arboga GK

Vi kan nu äntligen meddela att vi har skrivit på med en ny banchef inför säsongen 2023. Vi har den stora glädjen att välkomna Torbjörn Pettersson till Arboga Golfklubb. ”Tobbe” kommer senast från Sala Golfklubb där han arbetat sedan 1996, banchef har han varit sedan 2009. Där blev han 2019 nominerad till och framröstad som Årets Greenkeeper. I motiveringen stod det bland annat att Tobbe ”med stort hjärta har delat med sig av sina kunskaper till kollegor… vilket leder till ökad kompetens och ökad motivation”. Vi har igenom hela processen lärt känna Tobbe som just en sådan person som motiveringen beskriver och vi tror att Tobbe kommer att bidra till ett bra klimat och en fin bana på Arboga Golfklubb. För Tobbe är informationen ut till våra medlemmar av yttersta vikt och de senaste åren har han jobbat med nyhetsbrev till medlemmarna. Detta är något han vill fortsätta med även hos oss, något vi ser som väldigt positivt.

Kort info om Tobbe

• Namn: Torbjörn Pettersson
  • Ålder: 56 år
  • Familj: Fru Anna och tre barn
  • Fritidsintressen: Skidor och flugfiske i Norge. Ser även jobbet som lite av ett fritidsintresse.
  • Favoritbanor i Sverige: Ullna, Sand och Slottsbanan på Åland
  • Favoritbanor internationellt: North Berwick i Skottland (jag älskar Links) samt Brautarholt på Island.
  • Hcp: 17 (men ska ner till 10 nästa sommar)
  • Antal HIO: 1 (vilket är en mer än Peter Pro)

Tobbe börjar hos oss under mars månad, men för er som vill träffa honom tidigare rekommenderar vi ett besök till vårt årsmöte i februari. Det är mycket möjligt att han dyker upp där.

Vi önskar Tobbe varmt välkommen till Arboga Golfklubb och ser fram emot fina säsonger tillsammans framöver!

Ordförande Ingvar skakar hand med Tobbe, vår nya banchef från mars 2023