Patric slutar efter 4 år på Arboga

Styrelsen kan nu tyvärr konstatera att Patric önskar lämna Arboga Golfklubb för nya utmaningar. Vi kommer sakna Patric, men samtidigt önskar vi honom lycka till i framtiden och tackar för den tiden som han så förtjänstfullt varit vår klubbchef.
Styrelsen har påbörjat arbetet med att hitta en ny klubbchef och återkommer med mer information.

Patrics ord om beslutet

Först och främst vill jag tacka alla er medlemmar som välkomnat mig och fått mig att känna mig som en del av denna underbara och familjära golfklubb. Det har varit en fantastisk upplevelse att få vara med på den resa som klubben har startat, och jag känner en stor tacksamhet till styrelsen som har gett mig ett stort stöd och alltid varit öppna för olika förslag som jag har kommit med, både bra och dåliga. Den här arbetsmiljön, att alltid kunna diskutera idéer och problem öppet utan att kritiseras, är en stor del i varför jag har trivts så bra på Arboga Golfklubb. Jag hoppas att jag har kunnat bidra med något positivt för alla sedan jag kom hit i december 2019.
Nu har jag dock valt att gå vidare mot nästa utmaning. Jag kommer, tillsammans med min sambo Ellinor, att ta över totalentreprenaden på Sala Golfklubb. Detta innebär att vi kommer att driva träningsverksamhet, shop, receptionsincheckning och driving range på Sala.
Beslutet kommer, som jag hoppas att ni förstår, inte på grund av att jag inte längre trivs på Arboga Golfklubb. Anledningen är att vi ser detta som det bästa alternativet för att få ihop privatlivet på ett bra sätt. Eftersom vi båda jobbar inom golf (Ellinor är, för er som inte vet det, tränare) har det länge varit lockande att arbeta tillsammans. Det blir långa timmar på sommaren och kan då vara väldigt svårt att träffas när vi jobbar på olika klubbar.
Jag tror stenhårt på det arbete vi har inlett på Arboga, och jag tycker att klubben rör sig i en bra riktning. Vi har även lyckats att få oerhört kompetent, driven och trevlig personal, både på banan och i kansli och reception. Personal som jag vill tacka innerligt för dessa år.
Jag vill tacka er alla för ert vänliga bemötande, ert engagemang och framför allt för alla trevliga samtal och möten på klubben. Det har varit en ynnest att få jobba på er golfklubb dessa fyra år. Jag kommer att jobba kvar på Arboga ett par månader till, men jag hoppas att få träffa er även i framtiden, både på Arboga och på Sala.