Arboga 12.0

Det uppskattade eventet där du spelar greener i PGA Tour fart genomfördes första gången 2022.

Dagar
Timmar
Minuter
Sekunder
  • En golfares drömupplevelse

Du som spelar får startkit, lunch, deltagande i event och tävlingar med priser under dagen, samt spel på en preppad bana med greener i PGA Tour fart!

• 12 på stimpen

Vad innebär 12 på stimpen, mer än att det är snitthastigheten på greenerna på PGA Touren? Tryck på knappen och lär dig mer.

• Galleri

Bilder från 2022 års Arboga 12.0

Evenemangets mål och syfte

Vad är roligare än att spela golf på riktigt snabba och ärliga greener? Inte mycket tycker vi. I Sverige får vi sällan spela greener som är så pass snabba att de kan mäta sig med det underlag som världens bästa spelare tävlar på varje vecka. Vi tycker att alla borde få möjligheten att spela på greener som dessa, för att få känna hur otroligt snabbt det faktiskt är, men även för att få känna den där känslan av att läsa en 2-meters putt för att sedan slå den och se hur den rullar helt perfekt, utan att styra, och trilla ner i koppen. Att ge möjligheten till denna upplevelse, till en oslagbar peng, är en självklarhet för oss. Vi hoppas att vi träffar dig hos oss i sommar!

Krydda din runda lite extra - Spela med ett Proffs

Hur spelar proffsen en runda? Nu har du den unika chansen att ta reda på det från första parkett. Vi har förmånen att ha proffsen Ellinor Haag och Robin Bojar på plats under Arboga 12.0! Du ser nedan vilka tider du kan boka för att spela med dem. Det kostar 700kr per person och pengarna går helt och hållet till Ellinor och Robin för att supporta dem i sina satsningar. Kontakta receptionen för att boka in dig med proffsen!

Robin Bojar

Arboga Golfklubb
Tour: MoreGolf Mastercard Tour Hcp: +3,2 Bästa placering som proffs: Seger på Ligma Tour på Kårsta, 66 slag (-6) Det bästa med Arboga 12.0: En riktigt kul utmaning med greener i hastigheter som kan mäta sig med världstourerna. Extra kul att få visa upp greener i tournivå på sin hemmabana. Bokningsbar: Lördag kl. 8:00 & 14:00, Söndag valfri tid efter 10:00

Ellinor Haag

AIK Golfklubb
Tour: Ladies European Tour Hcp: +5,4 Bästa placering som proffs: Två segrar på Svenska Minitouren Det bästa med Arboga 12.0: Att golfälskare i hela landet får möjligheten att spela riktigt snabba greener och skapa sig en förståelse för hur snabba greenerna är på TV. Med greener så snabba gäller det att planera sina inspel ordentligt. Spela med mig om du vill lära dig hur jag tänker! Bokningsbar: Söndag valfri tid, först till kvarn.

Elina Hagberg

Chalmers Golfklubb
Tour: Ladies European Tour Access Series Hcp: +1,8 Bästa placering som proffs: 8:a på Santander Golf Tour Det bästa med Arboga 12.0: Att alla golfälskare samlas under en dag, spelar tillsammans och får känna hur det är att putta på otroligt snabba greener. Dessutom får de möjligheten att både spela med manliga och kvinnliga proffs för att se och få inspiration och motivation till att utveckla sin egen golf. Det kan vara kul för alla att se hur proffs tänker och lägger upp sina strategier för att spela på ett sätt som passar en själv som spelare. Det kan även vara bra att se att vi proffs också är människor! Bokningsbar: Söndag valfri tid efter 8:30.

Bo under Arboga 12.0

På klubben finns stugor för upp till 12 personer. Vi har även 8 ställplatser med el ett stenkast från första tee. Vill du bo mer centralt i Arboga eller utforska andra delar ser du fler boendemöjligheter på länken nedan.

Att göra i Arboga

För dig som även vill hitta på något annat eller som inte spelar golf finns det också mycket annat att hitta på i Arboga. Bland annat pågår Arbogas medeltidsvecka 10-13 augusti. För mer info kan du besöka visitarboga.se

Arboga 12.0 genomförs 2023 i samarbete med

Vill ditt företag synas i detta event under 2023 kontaktar du oss HÄR.