Nya robotklippare runt klubbhuset

För att ge ett bra och vårdat första intryck av klubben har vi installerat två robotklippare runt klubbhuset. Dessa kommer att sköta all klippning från infarten till första tee, mellan rangen och parkeringen. Var försiktiga när ni åker med er bil och med golfbil/golfskoter då dessa kan sticka ut ”nosen” i vägen och har överfarter över grusvägen där de åker regelbundet.

Namn

I en omröstning på Instagram och Facebook beslutades namnen på dessa två av medlemmar. En solklar majoritet röstade på Torbjörn och Reece. Vem som kommer att bli vem vet vi inte ännu, men det visar sig.

Vid problem

Om en av klipparna står stilla får ni gärna kontakta någon i receptionen om vi finns på plats. Lyft inte klipparen då detta kommer att utlösa larmet samt kan vara farligt om den sätter igång att klippa. De fastnar just nu lite här och var, dels då gräset är lite för tjockt just nu och dels för att vissa slingor inte riktigt hamnat rätt. Detta kommer att åtgärdas på onsdag.