Seniorgolfen 21 augusti

Lena Kolesar och Stig Rådman segrade i dam och herrklassen på Sommartouren

Nu är sommartouren avslutad och i år har vi endast en inställd tävling. Vi får gratulera Lars Jebsen idag för han gjorde 59 netto, men vi måste även gratulera vinnarna av sommartouren, Stig Rådman samt Lena Kolesar, stort grattis till Er båda. Våra H65 lag i matchspel har också varit i elden och idag vann lag Hejersson mot Kallfors med 9- 3 och igår besegrade lag Roy Sjöberg Örebro.
Nästa vecka, den 28 augusti har vi avslutning på sommartouren med lagspel kombinerat med singelspel och tävlingsledningen sätter ihop lagen. Därefter har vi en grillsammankomst med prisutdelningar i klubbhusområdet.
Sen på fredagen den 30 augusti har vi tävlingen birdiemästerskapet där alla som presterat en birdie eller bättre får delta. Anmäl dig på min golf och det blev 39 st som är kvalificerade. Dagens lott tillföll Lennart Kihlström och Per Lövqvist. Ingen dam denna gång p.g.a att alla idag ( 6 st) deltagande redan vunnit lotten.

Dagens 5 bästa damer
1. Margareta Fahlberg, 72. Presentkort 200 kr.
2. Lena Kolesar, 74.
3. Birgitta Sörén, 76.
4. Marianne Sjöberg, 77.
5. Ann- Cathrine Andersson, 77.

Dagens 5 bästa herrar
1. Lars Jebsen, 59. Presentkort 200 kr.
2. Björn Larsson, 63.
3. Per Lövqvist, 64.